dystans (km) wysokość m n.p.m.

Trasa dla rowerów szosowych

Jest to trasa, która przebiega wzdłuż największych atrakcji turystycznych powiatu żnińskiego. Wyprawę rozpoczynamy na rynku w Janowcu Wielkopolskim, ul. 22 Stycznia. Następnie kierujemy się w lewo w ul. 3 Maja, a później skręcamy w prawo w kierunku Rogowa. Wyjeżdżamy z Janowca Wielkopolskiego i jedziemy w kierunku Kołdrąbia, gdzie z lewej strony mijamy kościół pw. św. Jana Chrzciciela. Następnie dojeżdżamy do Rogowa. Z prawej strony ukazuje nam się kościół pw. św. Doroty, a chwilę później rynek. Na skrzyżowaniu w centrum Rogowa skręcamy w lewo w krótki odcinek drogi brukowej. Na końcu brukowej nawierzchni skręcamy w prawo w ul. Bydgoską. Na końcu tej drogi skręcamy w lewo, mijamy stację paliw i na rondzie skręcamy w prawo przejeżdżając nad drogą ekspresową S5. Przez Grochowiska Szlacheckie i Marcinkowo Górne, gdzie odwiedzamy pomnik Leszka Białego, przecinamy tory kolejki wąskotorowej i docieramy do Gąsawy. Droga brukowa prowadzi nas na rynek, mijamy kościół pw. św. Mikołaja i na pierwszym skrzyżowaniu za nim skręcamy w lewo w kierunku Biskupina i Wenecji. To tam znajdują się Muzeum Archeologiczne w Biskupinie, Interaktywne Muzeum Rybactwa w Biskupinie, Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji oraz ruiny XIV w. zamku obronnego Mikołaja Nałęcza tzw. Diabła Weneckiego. Jedziemy prosto mijając wszystkie te atrakcje. Po przejechaniu dość stromego wzniesienia docieramy do skrzyżowania drogi na którym skręcamy w lewo w stronę Żnina. W Żninie na rondzie im. Leona Lichocińskiego skręcamy w lewo w brukową ul. 700-lecia. Na jej końcu, przejeżdżając przez rzekę Gąsawka, skręcamy w lewo, następnie w prawo i docieramy na żniński rynek. Tam znajduje się Muzeum Ziemi Pałuckiej z XV w. wieżą ratuszową. Dalej jedziemy prosto ul. Sienkiewicza, by na jej końcu skręcić w prawo, a następnie w lewo w kierunku Janowca Wielkopolskiego. Przejeżdżamy nad drogą ekspresową S5. Wyjeżdżamy ze Żnina i przez Cerekwicę oraz Żerniki docieramy do Janowca Wielkopolskiego. Tam na skrzyżowaniu przed sygnalizacją świetlną skręcamy w prawo – w ul. Szkolną, by po chwili znaleźć się z powrotem na rynku w Janowcu Wielkopolskim.