dystans (km) wysokość m n.p.m.

Trasa dla rowerów górskich/MTB

Trasę rozpoczynamy w Ostrówcach przy ośrodku wypoczynkowym. Kierujemy się w prawo (po naszej lewej stronie znajduje się Jezioro Ostrowieckie) i na podjeździe skręcamy w prawo w kierunku Rozalinowa. Po przejechaniu 200 m skręcamy w lewo w drogę polną, która obok żwirowni prowadzi do lasu. Dojeżdżamy do skrzyżowania, na którym skręcamy w prawo w kierunku Obudna. Mijamy zabudowania i docieramy do skrzyżowania 5 dróg, na którym skręcamy w lewo. Jedziemy tą drogą prosto do kolejnego skrzyżowania. Skręcamy w lewo i dalej w prawo. Droga prowadzi do głazu narzutowego Kamienny Dom. Zawracamy i jedziemy prosto (głaz pozostaje po naszej prawej stronie). Jedziemy prosto przecinając drogę asfaltową, skrajem lasu w kierunku Leśnictwa Niedźwiedzi Kierz. Na końcu drogi skręcamy w lewo, mijamy gospodarstwo ogrodnicze i dojeżdżamy do drogi asfaltowej. Skręcamy w prawo i dalej jedziemy prosto do skrzyżowania z drogą gruntową w kierunku Źródełka św. Huberta. Skręcamy w prawo. Po lewej stronie mijamy Jezioro Ostrowieckie. Wyjeżdżamy w Wójcinie, gdzie na skrzyżowaniu skręcamy w lewo. Za mostem, za łukiem drogi skręcamy w drugą drogę w lewo. W ten sposób objeżdżamy Jezioro Ostrowieckie dookoła. Jedziemy cały czas prosto do Chomiąży Księżej. Na końcu drogi, przy ośrodku Zatoka Zabłockich, skręcamy w lewo i dalej na rozwidleniu w prawo. Jedziemy prosto. Następnie skręcamy w prawo i jedziemy w kierunku Białożewina. Na skrzyżowaniu z drogą główną udajemy się w lewo, by następnie skręcić w prawo. Po lewej stronie mijamy stawy. Dalej droga asfaltowa przechodzi w drogę gruntową. Dojeżdżamy do wsi Pniewy, gdzie na skrzyżowaniu skręcamy w lewo. Jedziemy prosto i skręcamy w prawo w drogę gruntową (trzeci zjazd). Zjeżdżamy w dół przy Jeziorze Pniewskim, a na łuku odbijamy w lewo i dalej prosto drogą gruntową wjeżdżamy na wzniesienie, z którego widać jezioro. Dojeżdżamy do rozwidlenia, na którym skręcamy w prawo, dalej ścieżka leśna prowadzi nas przy brzegu jeziora. Docieramy do skrzyżowania, na którym skręcamy w lewo, by później od razu skręcić w prawo. Jedziemy leśną drogą wzdłuż Jeziora Foluskiego, by dotrzeć z powrotem do Ostrówiec.